Jumaat, 21 November 2008

Aku Pasti Datang Menjemputmu......


huah, aku letih giler.......ntahlah....aku rse ni sindrom SPM yg nk meragut nyawa aku ni, huhuhu. apa2pun, ni 2nd week for SPM battle, aku mula suka coz tinggal 3 subjek jer lagi. abih jer yg last tu, apa lagi, makanlah kuih.
isnin (17/11), aku dtg ptg pkl 2 p.m, coz aku amik paper tasawwur Islam 2. ntahlah, sbab aku rse senang (aku bkn blagak yer.....) atau aku tpedaya dgn helah roy n aliff mse exam tu, aku kuar awal dgn dorg berdua. so, tinggal syaf jer kt bilik exam, ktrang tunggu gak tau. tu nmenyer semangat setia kawan, ya kan?
selasa (18/11), ni yg aku tunggu2. THE BATTLE OF THE CHAMPIONS. fuyoh, smpai uat capital letter lak tu, ni yg semangat!!! pingat tu dh sure, just tukar jer dgn emas. yg jlas, aku dh bgi tekanan kt sumer yg amik tu. aku kuar awal. tujuan aku tu utk prepare paper 2, coz aku klah dgn fareez mse paper 2. skali, tujuan aku tu btukar apabila aku nk tunjuk lagak kt dia & 'dia'. yg jlas, kesannya, aku trauma utk duduk di bilik exam lgi. smpai aku pengsan mse paper 2, ntahlah, coz bilik 1 tmpat ktrang xguna, so ktrang sumer pndah ke bilik 4, lpas gigih. aku dduk di bawah kipas, kelajuan 5, meja berselerak dgn alatan math. cmner aku x tension mse jwb? dhlah soalan no 1 tu aku jwb dlm mse 15 min, biasanya 10 min maksimum aku jwb. aku xleh, xnak n xyah igt lagi!!!
rabu (19/11), pendidikan Islam. prinsip aku, sbagai umat Islam, aku msti dpt A1. klau x, cmner kita leh menegakkan amar makruf nahi mungkar? (ustaz ariff bertazkirah ni....) so, aku letak ni cam skuasy gak lah......yg jlas, soalannya lawak, kelakar, keliru....ntahlah, xkan bgi tajwid suruh cari yg ada nun mati atau tanwim. bkankah (aku rse) bdak tadika Islam tau yg mne nun mati dgn tanwim?
khamis (20/11), chemistry. aku rse, ni yg btul2 mggugat examination aku. soalnya, subjek2 lain sebelumnya cam leh fikir logik jer. tpi chemistry ni, xleh cmtu. wlau aku dh try mse trial SPM, aku gagal rupanya. so, aku stdy gila2 kentang dri pkl 3 p.m smpai 9 p.m, duduk kt bilik, xder kuar, tgk TV atau dgr radio xder (kcuali dri pkl 6 p.m smpai 7.30 p.m). target aku 1 jer, nk dpt pingat utk chemistry. apa yg jdi? hahahahaha, aku ske....1st time aku uat dgn gembira (tpi aku uat apa yg aku tau hsil drpd kerja keras aku). sygnya, soalan paper 3 tu hmpir2 uat aku nangis giler. yelah, tnye latex. aku dh lupa, xbaca. fareez tu dh tau latex yg spot, xbgtau aku. dengkikah anda, encik fareez?
jumaat, 5 bestari (except athirah) cuti. athirah jer yg amik sains sukan kt klas ktrang, so dia kne dtg.....hehehe, good luck for you tau.
yg jlas, aku xsabar2 tgu isnin, selasa n khamis dpn. knapa? soalnya tu matchday ktrang yg trakhir. wlau EST tu xyah study jer aku rasa, tpi tu ttap last match. apa2pun, aku xsbar apa yg tuan puteri akan katakan kt aku. wlau aku dh mula xcayer kt dia, tpi aku ttap rsekan perasaan dia kt aku. aku mmg sama dgn dia, tpi aku hrus terima hakikat yg aku ttap bpegang jnji kt seseorang. bukankah menepati janji itu amanah? ya kan?
apa2pun, assalamualaikum, see yar!!!

Tiada ulasan: